Wednesday 20 February 2019

PELABUR BIJAK TAHU LABUR DI TEMPAT PALING UNTUNG

*INCREASE YOUR FINANCIAL IQ *GUIDE TO INVESTING
"Ruang bacaan, home teater, set ruang tamu atau dapur boleh peruntukkan belanja yang tinggi hingga mencecah ribuan ringgit untuk dapat hasil terbaik"
"Tapi ruang khusus tempat solat dan tempat munajat kepada Rab sekalian alam di dalam rumah tak pula beriya-iya sediakan untuknya"
.
.
.
.
Kata abam pada diri sendiri masa berkesempatan melihat ruang solat didalam rumah teman  hingga buatkan abam jatuh cinta.

Abam nekad nak sediakan ruang solat khusus macamtu juga kat dalam rumah. Sebelum ni bukan tak ada. Tapi ruang solat yang ada biasa-biasa jer. Malah macam biasa selalu kalah dengan hiasan dan peruntukan belanjawan ruang dapur atau ruang tamu. Kali ini abam akan buat beberapa perubahan di ruang solat dalam rumah ditata seindah mungkin agar hati senang berlama-lama di ruang yang dikhusukan dan lebih selesa. Semoga Allah menganjari "niat" yang baik dan mudahkan segala urusan. Yang penting pasang niat dan buat dulu. Manfaatkan sebaiknya. Paling tak dah tertulis pahala bagi niat yang baik
.

Teringat kisah yang diceritakan  seorang ustaz. Beliau menceritakan bagaimana menjadi kebiasaannya tempah beberapa helai jubah yang paling cantik dan  mahal harganya semata-mata hanya untuk digunakan solat  dirumah. Jubah ini khas dan tak dipakai diluar dari rumah. 
.

Pengajaran yang perolehi... "kita sering berkira-kira urusan dengan Allah. Tapi Allah tak berkira urusan dengan kita. Sedangkan sebagai hamba kita yang sepatutnya tidak berkira-kira urusan dengan Allah SWT kerana banyaknya "nikmat" yang dianugerahkanNya 😢

Semoga sukses menjadi pelabur dunia dan akhirat. Aamiin

No comments: